Meest gestelde vragen
Jij vraagt, wij antwoorden.
Retouren en terugbetalen
Iets besteld wat je niet wilde? Hier vind je wat je het beste kan doen.
Ga naar MetOlijf Retouren. Vul hier je bestelnummer in waarvan je één of meerdere producten wil retourneren. Vul daarna je e-mailadres in en daarna op "Klik hier om te starten". Geef aan welke producten je retour wil sturen en welk aantal en rond het proces af.
Belangrijk: verpak het artikel in een degelijke en stevige verzenddoos en breng ook beschermend papier om de producten aan. Deze kan ook worden teruggestopt in de door ons geleverde verzenddoos. Kapotte retouren worden niet verwerkt. Plak eventueel het door ons aangemaakte retouretiket op het pakket en stuur deze op.
Indien je gebruik maakt van ons retouretiket is verzending € 5,95 voor zowel België als Nederland.
Je kan uiteraard ook je pakket zonder voorafgaande mededeling en zonder retouretiket naar onderstaand retouradres opsturen. De directe kosten voor het terugzenden zijn in dat geval geheel voor eigen rekening. Zodra MetOlijf je retourzending onbeschadigd en/of ongebruikt is ontvangen en verwerkt wordt de terugbetaling verwerkt.
Retouradres:
MetOlijf
Weide 30 4206CJ
Gorinchem
Nederland
Het is bij ons niet mogelijk om een product om te ruilen. Mocht je graag een ander product willen ontvangen, dient het eerder ontvangen product retour te worden gestuurd en het nieuwe product opnieuw te worden besteld. Op deze manier ontvang je het snelst het juiste product.
Het is niet mogelijk om bij ons op locatie artikelen te retourneren of om te ruilen. Retourneren gaat altijd via een retourlabel dat je kan inleveren bij een Postnl punt.
Een retourzending is op eigen verantwoording van de verzender.
Indien een retour vermist raakt bij de bezorgdienst zal je zelf contact moeten opnemen met de bezorgdienst om te vragen waar het pakket zich bevindt. Wij zullen het pakket fysiek moeten hebben ontvangen voor een terugbetaling.
Indien een product beschadigd aankomt bij ons zullen de producten weer terug worden verzonden naar je, omdat deze anders door onszelf bij het afval worden gedeponeerd.
Bij annulering
Achteraf betalen: je hebt geen betalingsverplichting meer voor het geannuleerde artikel.
iDEAL: drie werkdagen Creditcard: de reservering van het geannuleerde bedrag wordt opgeheven
Bij retourneren
Zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, betalen wij het volledige aankoopbedrag inclusief eventuele standaardverzendkosten voor de heenzending aan je terug. Wij mogen wachten met terugbetaling totdat wij de goederen hebben ontvangen, of totdat er is aangetoond dat de goederen zijn opgestuurd. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de transactie hebt verricht.
Achteraf betalen: drie werkdagen. Indien je nog niet hebt betaald vervalt de betalingsverplichting.
iDEAL: drie werkdagen
Creditcard: vijf werkdagen
Uitgesloten van het herroepingsrecht is cosmetica en parfum, waarvan de verzegeling na levering is verbroken. Cosmetica is namelijk om redenen van hygiëne niet geschikt om te worden teruggezonden wanneer de verzegeling is verbroken en/of het product is gebruikt. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Een bestelling kan je annuleren zodra deze nog niet is verzonden. Stuur een e-mail naar klantenservice@MetOlijf. Vermeld hierin je bestelnummer en dat je de bestelling wilt annuleren. Je ontvangt van ons de bevestiging dat je bestelling is geannuleerd.
Mocht er al reeds een betaling hebben plaatsgevonden, dan zullen wij deze meteen terugboeken.
Problemen bij bezorging
In meer dan 99,5% van de gevallen levert PostNL op tijd, echter kan er altijd iets gebeuren wat niemand in controle heeft. Onvoorziene drukte bij PostNL, slecht weer, of andere factoren die ervoor zorgen dat een pakket vertraagd is. In je track-and-tracecode kan je bijhouden waar je pakket zich bevindt. Daar hoort te staan of het pakket is vertraagd, of de bezorger is langs geweest of dat het naar een ophaalpunt is gebracht.
Heel soms kan het gebeuren dat de chauffeur aanbelt en er wordt gedacht dat er niemand thuis is. Of soms is het zo druk op de route dat de chauffeur direct naar een pakketpunt gaat. Hoe vervelend dat ook is, wij kunnen daar dan op dat moment niet veel aan veranderen. We bieden onze excuses aan en vragen je om naar het pakketpunt te gaan. De pakketten blijven daar niet te lang liggen én je krijgt ook nooit meer een briefje in de bus, dus houd altijd je track-and-tracecode goed in de gaten.
Let op; niet-afgehaalde pakketten worden door MetOlijf als retourzending behandeld en daar worden € 5,95 aan retourkosten voor in rekening gebracht.
Heel af en toe, maar dat is echt zeer sporadisch, lijkt het alsof een bestelling verdwijnt bij de post. De meest voorkomende reden is dat de chauffeur je pakketstatus op ‘geleverd’ zet, maar dat hij het nog niet heeft gebracht. Bijna altijd komt hij dan alsnog de andere dag langs. Wacht daarom altijd nog even een dag, of stuur ons een mail naar klantenservice@MetOlijf. We kunnen hoe dan ook altijd pas na meerdere dagen een onderzoek starten, omdat PostNL ook altijd verwacht dat de chauffeur alsnog langs gaat.
We controleren elke bestelling altijd driedubbel: ten eerste als de producten aankomen in je eigen mandje, waarna ze worden gescand om te kijken of er niets ontbreekt of er een verkeerd product per abuis is toegevoegd, waarna het door de medewerkers van ons magazijn in het doosje wordt gedaan met biologisch afbreekbare vulling wordt afgedekt. Hierdoor is het haast onmogelijk dat er een fout ontstaat. Ook wordt elke bestelling gewogen waardoor we tot de gram weten wat er in zit. Soms kan het zijn dat een product een beetje verstopt zit in het vulmateriaal; zeker bij kleine producten zoals lippenbalsems of zeepjes. Als je al het papier verwijdert zul je zien dat ontbrekende producten vaak toch nog tevoorschijn komen. Zit er een product niet in of heb je iets verkeerds ontvangen gekregen? Gooi niets weg maar neem direct contact op met Marlon; klantenservice@MetOlijf.
Bedenktermijn en herroepingsrecht
Niet tevreden of afzien van je bestelling? Lees hier wat je (zo snel mogelijk) kan doen.
Heb je van ons één of meerdere producten ontvangen? Dan heb je 30 dagen de tijd, na ontvangst, om de koop van deze of meerdere ongeopende en ongebruikte producten te ontbinden. Dit kan en mag zonder opgave van een reden. Een retour regel je binnen je account. Na het invullen ontvang je van ons een retourlabel via de mail. Een retour kan je ook regelen via het herroepingsformulier. Nadat je hebt aangegeven de bestelling niet te willen houden heb je nog 14 dagen de tijd om het/de product(en) te retourneren. Via PostNL bieden we je een gereduceerd tarief om het/de product(en) te retourneren.
Sinds 1 juni 2014 is er naar aanleiding van de Europese Richtlijn, met betrekking tot de consumentkoop, een modelformulier opgesteld. Dit is het herroepingsformulier. Dit formulier kan je gebruiken nadat je bij ons via de telefoon of e-mail hebt aangegeven om van je aankoop af te zien.
Na het invullen kan je deze als e-mail versturen naar ons. Ons mailadres is:
klantenservice@metolijf.nl
Verzenden, bezorgen en afhaalpunten
Geleverd waar en wanneer jij dat wil
Bestel je op een werkdag vóór 23u45? Dan wordt deze dezelfde dag nog verzonden! Artikelen die niet op voorraad zijn kunnen ook niet besteld worden – helaas kunnen we niet een artikel voor je reserveren of naleveringen doen. Wil je weten wanneer je product weer op voorraad is? Stel dan bij de productpagina een notificatie in wanneer het product weer op voorraad komt; je ontvangt dan eenmalig een mail.
Alle bestellingen worden verstuurd met PostNL, als pakketpost of – als het past – als brievenbuspakje. Zodra je bestelling is verwerkt, ontvang je per e-mail een Track & Trace-code. Die stuurt PostNL ook, maar die mail komt niet altijd goed aan. Controleer dus je inbox én je spambox. Heb je het idee dat je geen code hebt ontvangen? Mail ons dan naar klantenservice@MetOlijf en we kijken het direct voor je na.
Als je niet thuis bent, brengt PostNL het pakket naar een afhaalpunt in de buurt. Hier ligt het meestal dezelfde dag al klaar. Je ontvangt hierover een melding per mail of sms. PostNL stopt geen briefjes meer in de brievenbus. Let op: een bestelling blijft er maar voor een beperkte tijd liggen, dus haal het asjeblieft op tijd op. Niet-afgehaalde bestellingen worden als een retourzending en daar wordt € 5,95 voor in rekening gebracht.
Heb je op een werkdag voor 23:45 besteld dan wordt je bestelling dezelfde dag nog verzonden. Je pakketje wordt dan, zowel in Nederland als in België, de volgende dag door Postnl aangeboden. In uitzonderlijke gevallen kan het echter gebeuren dat door drukte (o.a. rond Kerst, Pasen, Pinksteren) of extreem weer je pakketje niet de volgende dag na verzending wordt aangeboden, maar een dag later.
Bestel je voor meer dan € 25 dan nemen wij de verzendkosten voor onze rekening en hoef je daar niet voor te betalen. De verzendkosten zijn € 4,99 als de besteding onder de € 25 komt. Dit geldt voor zowel Nederland als België.
Wij verzenden ook naar Duitsland. Bestel je boven de € 50 betaal je geen verzendkosten naar Duitsland. Bestel je onder de € 50, dan zijn de verzendkosten € 5,99.
Ons adres is géén bezoekadres. Het is niet mogelijk om je bestelling bij ons af te halen. Je kan wel altijd kiezen voor een afhaalpunt bij jou in de buurt.